Universiteti Metropolitan Tirana vijon të tregojë angazhimin e tij në sjelljen e përvojave ndërkombëtare dhe teknologjive më të fundit pranë studentëve dhe stafit të vet akademik. Së fundmi, në ambientet e tij u zhvillua një leksion i hapur me temë: “Generative Artificial Intelligence and the use of ChatGPT in STEM Education at University Level”, mbajtur nga PhD Umberto Delloiacono, pedagog dhe studiues i fushës së inteligjencës artificiale në Universitetin e Campania-s, Itali.
Leksioni u fokusua në ndikimin në rritje të Inteligjencës Artificiale Gjenerative (GAI), me theks të veçantë në aplikimin e saj në fushat STEM – Shkencë, Teknologji, Inxhinieri dhe Matematikë. Pjesëmarrës në këtë aktivitet ishin studentë, pedagogë dhe profesionistë të fushës së teknologjisë, të cilët patën mundësinë të njihen më nga afër me potencialin transformues të këtyre mjeteve në sistemin arsimor universitar.
Gjatë prezantimit, Prof. Delloiacono theksoi se: “Inteligjenca Artificiale nuk është më një koncept i largët apo abstrakt; ajo tashmë është pjesë e përditshmërisë sonë akademike dhe profesionale. Mjetet si ChatGPT nuk po zëvendësojnë pedagogun – përkundrazi, ato po e fuqizojnë rolin e tij në krijimin e një ambienti mësimor më të pasur, më ndërveprues dhe më të personalizuar.”
Ai demonstroi disa skenarë të përdorimit konkret të ChatGPT në mësimdhënie, duke përfshirë ndihmën në shkrimin e eseve, krijimin e problemeve të personalizuara për lëndë matematike, analizën e të dhënave dhe simulime për eksperimentet shkencore.
Një nga pikat më interesante të diskutimit ishte roli i AI në zhvillimin e të menduarit kritik, ku Delloiacono vuri në dukje se:
“Kur përdorim AI në klasë, nuk duhet të fokusohemi vetëm te përgjigjjet që na jep, por edhe te pyetjet që na nxit të bëjmë. Kjo është mënyra si rritim mendimin kritik dhe ndërveprimin analitik të studentëve.”
Gjatë leksionit, diskutimi mori një kthesë të rëndësishme drejt sfidave etike që sjell përdorimi i inteligjencës artificiale në arsimin e lartë. Profesori Delloiacono ngriti disa pyetje të thella dhe provokuese, duke ftuar pjesëmarrësit të reflektojnë jo vetëm mbi përfitimet, por edhe mbi përgjegjësitë që vijnë me këto teknologji.
Një nga çështjet më të ndjeshme që u trajtua ishte ruajtja e integritetit akademik. Ai vuri në dukje se përdorimi i AI për të krijuar ese, zgjidhje ushtrimesh apo përmbajtje kërkimore mund të komprometojë ndershmërinë intelektuale të studentëve nëse nuk shoqërohet me udhëzime të qarta dhe edukim etik.
Po ashtu, u diskutua fenomeni i plagjiaturës automatike, ku studentët mund të përdorin mjete gjenerative për të kopjuar pa vetëdije materiale të krijuara nga AI, duke mos qenë gjithmonë të ndërgjegjshëm për kufijtë mes krijimtarisë së tyre dhe përmbajtjes së gjeneruar nga makina.
Një tjetër shqetësim ishte rreziku i varësisë ndaj teknologjisë, sidomos kur AI përdoret jo si ndihmës, por si zëvendësues i të menduarit vetjak. Profesori solli shembuj kur studentët i janë drejtuar AI për çdo pyetje apo detyrë, duke e zvogëluar gradualisht aftësinë e tyre për të analizuar, hulumtuar dhe menduar në mënyrë kritike.
Në këtë kuadër, ai theksoi domosdoshmërinë për një arsim kritik për AI-në, që nuk kufizohet vetëm në përdorimin teknik të mjeteve, por që përfshin edhe kuptimin e ndikimit të tyre shoqëror, etik dhe profesional.
“Nuk mjafton ta dish si funksionon ChatGPT; duhet të dish kur ta përdorësh, pse ta përdorësh dhe çfarë pasojash ka përdorimi i tij”, tha ai, duke përmbyllur pjesën më reflektive të leksionit.
Studentët dhe pedagogët e UMT u angazhuan në një sesion interaktiv me pyetje dhe reflektime. Disa prej tyre shprehën interes të veçantë për përdorimin e AI në projektet e tyre kërkimore, si dhe në zhvillimin e platformave edukuese të mbështetura nga algoritme të inteligjencës artificiale.
Ky aktivitet u vlerësua si shumë i frytshëm nga të pranishmit, duke sjellë ide të reja dhe një qasje bashkëkohore mbi zhvillimin e arsimit të lartë. Në fund të leksionit, u theksua rëndësia e integrimit të AI në kurrikulat universitare dhe zhvillimi i kompetencave digjitale të pedagogëve dhe studentëve, si një domosdoshmëri për një të ardhme të suksesshme akademike dhe profesionale.